.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



woensdag, augustus 23, 2006

Veel aandacht in Volkskrant voor fotojournalistiek

Vandaag in de jubileum-uitgave van de Volkskrant ook aandacht voor de geschiedenis en de toekomst van de persfotografie: "Nog even en de redactie kijkt mee door de lens".

Leo Erken over de 'goeie ouwe tijd': "Je bouwde een band op met je opdrachtgever. Ze gebruikten je nieuwsfoto's, maar putten vaak ook uit je archief. Per maand waren mijn inkomsten uit archiefverkoop wel twee- tot drieduizend gulden. Dat gaf me een solide basis. Nu worden de kranten bestookt met foto's Elke fotograaf wordt beoordeeld op zijn laatste foto en hij merkt nog maar weinig van loyaliteit. Fotografie is een massaprodukt geworden."

Ook aandacht voor amateurfoto's in de krant, en acht Volkskrantfotografen van vroeger en nu kiezen hun favoriete eigen foto.






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?